пʼятниця, 14 березня 2014 р.

Їх відповідь Керзону, Чемберлену.... Меркель, Обамі, Кемерону...

Давній шанувальник Путіна, Aymeric Chauprade, повідомив світу про «беспощадный» ответ России” на санкції Заходу  http://www.realpolitik.tv/2014/03/la-russie-prete-pour-la-guerre-economique/. Переклад “на общепонятном языке” можна знайти, зокрема, тут http://glavcom.ua/news/191778.html.
Європа та США у паніці, щирі російські інтернет-патріоти у захваті  “Давно пора поставить прогнивший Запад на колени!!!” Патріоту, зрозуміло, міркувати над гаслами не треба: “партия сказала надо — комсол ответил “Есть!”
Для не хворих на російський патріотизм можна спробувати проаналізувати чим лякає “единая, неделимая” Захід, що так довго і невпинно загниває щонайменше півтора сторіччя.



“Продаж боргових зобов'язань усіх держав, що ввели санкції” дійсно може викликати турбулентність на міжнародних фінансових ринках — як не як, Росія контролює майже 3% держборгу США. Це приблизно 1,5% американського ВВП, натомість зовнішній державний борг Росії сягає більш ніж 8% ВВП. Цінні папери якого уряду користуються більшою довірою здогадатись не важко — згадайте, чиїми купюрами ви відкладаєте на чорний день. Так що, симетрична відповідь вдарить по Росії значно болючіше. Але московські мудрагелі підстрахувались:
“Відмова від повернення будь-яких кредитів, отриманих російською державою або підприємством” - а їх суму на початок року оцінювали в 732 мільярди доларів. Чи захоче хтось мати справу з державою, яка вимагає повернути їй гроші, але відмовляється віддавати чужі — питання, мабуть, риторичне.
Втім, не віддадуть гроші — будуть брати майно:
 “Конфіскація західних активів”. Виглядає вражаюче — на перший погляд. Уявімо, що конфіскують заводи “Фольксваген” у Калузі, “Форд” під Санкт-Петербургом, “Автофрамос” (“Рено”) у Москві. Що вони будуть виробляти? Адже тільки один автозавод в Росії досяг локалізації  виробництва 75%, а більшість не дотягнула і до 50% . І до виробництва “Жигулів” не повернешся — теж потрібні імпортні матеріали.... Хіба що “самобеглые коляски Шамшуренкова”... Такі справи не тільки з автопромом — без імпорту сировини, верстатів, приладів, технологій Росія (взагалі, будь-хто за таких обставин) стрімко відкочується до технологічного рівня першої половини минулого сторіччя. Як це сприймуть росіяни, які вже звикли до комфортних автомобілів і насправді кольорових телевізорів, запитувати дарма — у них є Володимира Володимирович і Кирил, тож житимуть щасливо. А військово-промисловий комплекс, яким так пишається кожен російський патріот? Навряд чи допоможуть з трансфертом технологій колишні співробітники Путіна (хоча колишніх, кажуть, не буває) бо:
 “Вся західна валюта буде продана та замінена на азіатські валютні резерви”. Щоправда, важкувато буде за тугрики вербувати агентів та купувати найновіші розробки не те що у Німеччині - у Придністров'ї. Але - “мир хижинам, война дворцам” - кляті долари та євро нарешті обміняють на ідеологічно правильні гроші. Китай та В'єтнам радо поміняють юані та донги на бакси — комуністи будь-яких країн, у будь-які часи, чомусь вперто віддавли і віддають перевагу валютам імперіалістичних держав. А от на піденнокорейські вони сподіватись не слід. Не дивлячись на те, що
“Торгівля з Заходом закінчиться і вся економіка переоріентується на Азію, особливо на Китай та Південну Корею, які вже у курсі цієї перспективи і яким такий розрив буде дуже вигідний”. Для Китаю такий розрив дійсно вигідний — торгуватись з партнером, з яким більше ніхто у світі не хоче мати справу, дуже зручно. Яку ціну назвеш, така і буде. І курс рубля до юаня буде встановлювати одноосібно Китай — бо вся західна валюта вже продана. Стосовно Південної Кореї — важко уявити, що країна буде ризикувати відносинами із США, які протягом сімдесяти років реально забезпечують безпеку від не те що братнього, від єдинокровного комуністичного народу. (До речі, населення Південної Кореї менше населення Китаю у 26 разів, а ВВП — менше лише у 6; у порівнянні з Росією відповідно у 3 та 1,5 рази; але у Південній Кореї комуністів нема).
Продавати Росія, зрозуміло буде нафту та газ, можливо, недороблені автівки. Незрозуміло тільки, як саме. Якщо уважно подивиться на мапи російських нафто- та газогонів східного напряму, можна побачити дрібницю — але суттєву. Вони ще не дійшли до кордонів Китаю. Звичайно, є інші засоби транспортування легкозаймистих рідин та газів: танкерами через Чорне, Середземне, Червоне моря, Індійський океан — далі дивіться мапи, і зверніть увагу, що відстань від Перської затоки до Далекого Сходу значно менша; можна залізничними цистернами по одноколійній Байкало-Амурській магістралі (навіщось її побудували за часів Брежнева); кінець кінцем, щось розповідали про проект створення найпотужнішої у світі ракети-носія — красиво, хай йому грець!
Зрозуміло, після здійснення навіть частини цього геніального плану  “Долар буде цілковито виключено з комерційного обігу”. Навіть уявляю як саме  — читайте Булгакова, “Мастер и Маргарита”, глава 15, «Сон Никанора Ивановича»:
Граждане, сдавайте валюту!